30 augusti 2013

Boutique Fräsh Show till Swesport och Kistamässan

Lagom till införsäljningen av 2014 års tidiga mässor ska börja, presenteras en stor nyhet i sport- och mässbranschen: Swesport och Boutique Fräsh gör gemensam sak och håller sina mässor tillsammans i Kistamässans lokaler den 19-20 januari 2014.

Swesport är branschföreningens Svenskt Sportforums stora årliga branschmässa som arrangerats i över 30 år, medan Boutique Fräsh Show anordnades för första gången 2007. Swesport har tyngdpunkten på utställarföretag inom till exempel vintersport och friluftsliv och Boutique Fräsh är mässan för actionsport och streetwear.

- Vi kompletterar varandra fantastiskt bra, säger en entusiastisk Claes Forsberg, VD på Svenskt Sportforum. Vi hittar nya synergieffekter och beröringspunkter hela tiden, som gör att vi tillsammans kan skapa en vassare produkt, genomföra fler idéer tillsammans och göra arbetet enklare och effektivare för både utställare och besökare.

Jonas Wiehager, grundare och ägare av Boutique Fräsh Show är inte sen att instämma:
- Tillsammans gör vi ett starkare avtryck genom att samla de olika verksamheterna på ett ställe.  Våra utställare får en ökad exponering för en mindre investering genom sammanslagningen av våra båda marknadsplatser.

Swesport samlar varje år runt 120 utställare och har mellan 1000 och 1500 besökare under de två mässdagarna. Boutique Fräsh Show lockar i sin tur cirka 40 utställare och 400-500 besökare till sin vintermässa. Nu kommer alltså dessa aktörer att kunna genomföra sina mässdeltaganden på ett enda ställe under två effektiva dagar.

Bilder och logofiler, klicka här.

www.swesport.se
www.boutiquefrash.com

Claes Forsberg, VD Svenskt Sportforum, claes.forsberg@svensktsportforum.se, 070-492 14 50
Jonas Wiehager, VD Boutique Fräsh Show, jonas.wiehager@boutiquefrash.com, 070-415 35 75