13 juni 2011

Inköpsdagar Outdoor, iOD 2011, fullbokat

Den 13-15 augusti arrangerar Svenskt Sportforum Inköpsdagar Outdoor på Edsviks Konsthall i Sollentuna, Stockholm. Mässan är nu helt utsåld och Sveriges alla ledande outdoorleverantörer kommer att finnas på plats.

2010 tog Svenskt Sporforum över arrangemanget Stockholm Outdoordagar som arrangerats vid Fiskartorpet i Stockholm i ett flertal år. Arrangemanget blev en succé och ökade både utställarantal och besökarantal. 2011 tar Svenskt Sportforum därför nästa kliv, flyttar arrangemanget och döper om det till iOD - Inköpsdagar Outdoor. Nu är 44 utställare bokade på mässan, att jämföras med 38 företag år 2010 och 18 år 2009.

- Det känns verkligen roligt att vi fått så bra respons på vårt nya koncept, säger Rodney Hiram, projektledare för iOD på Svenskt Sportforum.  Nu jobbar vi för fullt för att få alla detaljer på plats så att besökare och utställare ska få effektiva mässdagar i Edsvikens härliga omgivningar.

På utställarlistan finns bland annat Haglöfs, Lundhags, Bergans, Houdini, Tierra, Primus och Columbia. Förutom att göra affärer kommer utställarna på iOD att kunna lyssna till frukostföreläsningar i samarbete med SOG, Scandinavian Outdoor Group, och pröva på Stand Up Paddling i Edsviken eller gå på Slakkline.

- Fokus för iOD är naturligtvis affärer och orderskrivning, men kan vi addera lite kringaktiviteter utan att ta tid från affärerna vet vi att det är uppskattat, säger Rodney Hiram. Vid Edsviken finns verkligen förutsättningar för detta, med berg, hav och grönområden intill. Vi fortsätter även med en traditionsenlig middag på lördagskvällen, med en god bit mat och lite underhållning.

Mer information
iOD är en branschmässa för de som jobbar inom outdoor. Hela utställarlistan finns på www.svensktsportforum.se

Jenny Tirén Berg, informationsansvarig, 076-548 65 92 eller jenny.berg@svensktsportforum.se
Rodney Hiram, projektledare IOD, 0708-23 66 20, rodney.hiram@svensktsportforum.se