23 november 2010

Svenskt Sportforum tecknar nytt treårsavtal med Kistamässan

Svenskt Sportforum har i dagarna tecknat avtal med Kistamässan om att fortsätta samarbetet kring Sveriges största sportfackmässa Swesport. Avtalet omfattar mässorna år 2012-2014.

- Vi är mycket glada att få fortsatt förtroende från Svenskt Sportforum att tillsammans med dem fortsätta utveckla Swesport, säger Peter Storckenfeldt, VD på Kistamässan.

Swesport är den svenska sportfackhandelns enda oberoende mässa och har arrangerats årligen sedan 1981. Mässan besöks varje år av mellan 1 000 och 1 500 handlare från över 500 butiker runt om i Sverige.

- Kistamässan erbjuder oss moderna lokaler och ett proffsigt arrangörsteam och vi ser ingen anledning att byta samarbetspartner, säger Claes Forsberg, VD på Svenskt Sportforum. Tillsammans med Kistamässan ska vi förbättra Swesport ytterligare och göra det till en angelägenhet som ingen i sportbranschen har råd att missa.

Kommande Swesport arrangeras 23-24 januari 2011 och redan har närmare 100 utställare bokat monter. Stora välkända varumärken tar plats, liksom helt nya som här får en arena att visa upp sig för sportfackhandlarna. Målet att sälja 3000m2 är snart nått, så det är en välfylld hall som kommer att möta besökarna.

- Vi har tagit några kliv med Swesport och har några kliv kvar. Det finns också långt gångna planer på att om ett par år lägga till en tredje dag som vi öppnar för konsumenter. Här finns ju obegränsade möjligheter att göra mässan till en fantastisk upplevelse för den som är intresserad av sport och friluftsliv, avslutar Claes Forsberg.

Läs mer om Swesport på www.swesport.se.

Jenny Tirén Berg, informationsansvarig Svenskt Sportforum

Bildbank

Press-releaser

Sport-akademin