08 november 2011

Svenskt Sportforum växer

Branschorganisationen Svenskt Sportforum har under året växt med närmare 40 %. Vid årets början var 54 företag anslutna, och i dag har Sportforum 75 medlemmar. Medlemsföretagen är allt från fåmansföretag till världens största sportmärken och dessutom Sveriges fem största sportkedjor.

- Det känns fantastiskt att vi haft en sådan tillväxt i år, säger Claes Forsberg, VD för Svenskt Sportforum. Vi hade satt ett mål på 75 medlemmar vid utgången av 2012, nu får vi revidera den målsättningen.

Svenskt Sportforum står bland annat bakom mässor som Swesport, Inköpsdagar Åre och Inköpsdagar Outdoor, utbildningsturnéerna Sportakademin och det kvinnliga nätverket Divas. Medlemmarna får rabatt på Sportforums arrangemang och kan även till exempel låna lokaler av Sportforum för att ha som tillfälliga arbetsplatser eller showrooms.

- Att vi fått sådan tillströmning av nya medlemmar tar jag som ett kvitto att vi är på rätt väg med vår verksamhet, säger Claes Forsberg. Jag tror medlemmarna uppskattar att vi lyssnar på deras önskemål, samtidigt som vi kommer med egna idéer om projekt vi vill genomföra. Nu känns det roligt att snart gå in i ett nytt verksamhetsår, starkare än någonsin, och med många spännande idéer för 2012, avslutar Claes.

Nya medlemmar under 2011
Bergans, Committed Agency, Devex, Ecco, Future Trading, Gear, Grand Outdoor, Granitbiten, Just4Sport, Klingheim, Lindberg, New Element, Nordic Kidswear, Reima, SKHOOP, Ski Go, Sportringen, Svea sport Fashion, Trespass, Tretorn, Wintersteiger.

Hela listan med medlemsföretag finns på www.svensktsportforum.se.

Jenny Tirén Berg, informationsansvarig, 076-548 65 92 eller jenny.berg@svensktsportforum.se