16 januari 2012

Swesport återigen utsålt - dags för årets viktigaste branschdagar

Branschorganisationen Svenskt Sportforum anordnar 22-23 januari Sveriges största sportfackmässa – Swesport. Försäljningen av montrar har gått mycket bra och mässan är nu så gott som utsåld. Många nya företag presenterar sig på mässan, som också bjuder på föreläsningar och modevisningar.

Swesport har arrangerats i mer än 30 år, omväxlande på Elmia och gamla Sollentunamässan, men är sedan tre år placerad på Kistamässan i Stockholm. Mässan lockar såväl ledande som nya inom sport och friluftsliv och runt 1 000 besökare från butiker inom samma segment.

- Att vi återigen sålt ut mässan visar att Swesport är en mycket viktig angelägenhet för branschen, säger Claes Forsberg, VD för Svenskt Sportforum.

130 utställare bokade på närmare 3000 kvadratmeter monteryta, vilket innebär att mässan är fullbokad. Företagen kommer att visa upp kommande säsongs produkter inom till exempel skidor och snowboards, friluftsliv, barnkläder, streetwear, skateboards och löpning.

Sportbranschen har rönt stort intresse det senaste året. En bra vinter i fjol, ett enormt intresse för hälsa och motion, många nya aktörer på sportmarknaden och nu senast den varma vintern. Det är en bransch där mycket händer just nu - på Swesport kan besökarna få en uppfattning om allt detta, träffa människorna, känna på produkterna, se trenderna och känna stämningen.

- Vår vision där en samverkan mellan produkt, mode och funktion inom sport gör Swesport stark och intressant har gjort att vi fått Swesport dit vi vill; inte enbart en mässa utan årets viktigaste branschdagar, avslutar Claes.

Swesports öppettider är kl 9-18 22-23 januari
Plats: Kistamässan, Stockholm
Registrering/pressackreditering sker via Swesports hemsida, www.swesport.se, där även fullständigt program finns över föreläsningar, mm.
Bilder från Swesport finns att ladda ner från Svenskt Sportforums hemsida, bildbank.

Jenny Tirén Berg, informationsansvarig, 076-548 65 92 eller jenny.berg@svensktsportforum.se